Site Loader

Mnogi mladi ljudi, pogotovo djevojke, zapisuju svoje misli i osjećaje. Svoje dnevnike skrivaju ispod kreveta ili negdje duboko u ladici,  čuvajući ih od tuđih očiju. Dnevnik je njihovo tajno mjesto za iznošenje dvojbi i strahova,  bez bojazni od osude ili kazne. Time svijet, ali i vlastiti um, postaju jasniji i predvidljiviji. Strahovi više ne vrludaju glavom nego postaju mali znakovi na papiru. Uobličeni, pružaju osjećaj da ih se može kontrolirati. 

Možda nikada niste vodili dnevnik ili ste prestali s tom „djetinjastom“ aktivnošću kad ste dosegli odraslu dob. No toplo savjetujemo da je ponovno uvedete u svoju dnevnu rutinu. 

U ovo „ludo“ vrijeme kada sve vrluda, a misli još i više, dnevnik je jednostavna tehnika kojom možete vratiti svoj um u stanje ravnoteže.  Gotovo se svi ovih dana borimo sa stresom, anksioznošću i depresivnim stanjima jer sadašnji trenutak jednostavno nije lagano živjeti. Jedan od načina suočavanja s dugotrajnim neugodnim emocionalnim stanjima je pronaći zdrav način njihovog izražavanja. Dnevnik vam može pomoći u upravljanju tjeskobom, smanjivanju stresa i suočavanju s depresivnim raspoloženjima. Suočite li se sa svojim mislima na papiru, moći ćete ih razvrstati. Neke će vam se, ovako ispisane, činiti očito besmislenima. Druge ćete prepoznati kao izvore svojih problema. Pročitajte svoje zapisane misli sljedećeg dana dan ili za nekoliko dana. S vremenskim ćete odmakom još učinkovitije razlikovati bitne probleme od iracionalnih strahova. Čim budete u prilici, ove bitne probleme počnite rješavati. Iracionalni strahovi se ionako neće ostvariti, pa njih možete ignorirati ili se prema njima možete odnositi kao prema strahovima malog djeteta – s nježnom utjehom i umirivanjem. A možete im pristupiti i s humorom. Kako god vam paše. 

Zbog svega ovoga nudimo vam nekoliko savjeta za vođenje dnevnika:

Pokušajte pisati svaki dan. Svaki dan izdvojite nekoliko minuta za pisanje. Preporučeno je da to uvijek bude u isto vrijeme u danu. Pripazite da „vrijeme za brigu” ne bude prije spavanja, bolje je sredinom dana. Tako će se  stvoriti navika. Vaš će um brzo usvojiti obrazac – postoji „vrijeme za brigu“ i ostalo vrijeme.  Ako neka briga i padne na um, odgodimo je i zapišemo u dnevnik tijekom „vremena za brigu“. Znate li što će se dogoditi? Uskoro ćete primijetiti kako se iracionalne brige sve rjeđe pojavljuju, a brojnih briga koje vas sada uznemiruju se nećete ni sjetiti.

Olakšajte si pisanje dnevnika. Koristite lijepu bilježnicu. Neku „dobru“ olovku, onu  kojom je lagano pisati. Ili upisujte u računalo. Ili čak u mobitel. Svejedno je, samo da vam je lako i ugodno. 

Svaka forma je dobra. Vaš dnevnik ne mora slijediti određenu strukturu. To je vaše privatno mjesto za susret sa samim sobom i razgovor o čemu god želite. Neka riječi slobodno teku. Ne brinite se zbog pravopisnih pogrešaka. Smijete i psovati. Dobro je sve što  vam pomogne da se izrazite. Čitat će samo oni kojima dopustite. Vrlo vjerojatno nitko osim vas. 

Vratite se. Nakon što ste iznijeli svoje brige, strahove, srdžbe, tegobe i tuge, ostavite ih i prepustite se nečem drugom. Čekat će vas. Kad se vratite, moći ćete ih sagledati izoštrenijim okom i bistrijim umom. 

Vođenje dnevnika pomaže stvoriti red kada se osjećamo kaotično. Kroz dnevnik možemo upoznati sebe, prepoznati svoje najintimnije  strahove, misli i osjećaje, ali i prepoznati svoje snage, svoje izvore sreće i mira. Vodite li dnevnik redovito, uskoro će to postati ritual opuštanja, a ne briga. Ritual u kojem činite nešto dobro za svoj um i tijelo. Osim toga, u ovoj karanteni dani su nalik jedan drugome, pretaču se u  beskonačni niz. Dnevnik će nizu dati ritam, pomoći će nam da se ne izgubimo u vremenu. 

Post Author: kako si?