Site Loader

Kako se boriti s dosadom tijekom karantene?

Danas je __ dan karantene… Umetnite koji god broj želite, nakon određenog vremena
postaje više-manje svejedno. Dani izgledaju isto, nije više bitno je li ponedjeljak ili subota, nije bitno
niti koje je godišnje doba – ipak vani pada snijeg. Dosad ste vjerojatno ispucali skoro sve ideje za
provođenje slobodnog vremena, kuća je blistavija nego ikad, ladice organizirane, serije pogledane,
svađe su sve češće jednostavno zbog… dosade. Biti izoliran u svoja četiri zida toliko dugo, i to na
neodređeno vrijeme, zasigurno nije lako. Kad smo usto svakodnevno okruženi lošim vijestima i crnim
prognozama, možemo postati i jako razdražljivi, anksiozni, depresivni i još mnogo toga. Stoga smo na
jednom mjestu sakupili aktivnosti kojima se možete baviti kad vam je dosadno, da bi vam vrijeme
brže prošlo.

Aktivnosti za zabavu

– Društvene igre – Gotovo svi imamo negdje spremljenu društvenu igru (ili igre) koju nismo igrali već
godinama. Ovo može biti vrlo jednostavan i zabavan način za kraćenje vremena, a što je više ljudi
uključeno, to bolje. Ako nemate zalihu društvenih igara, uvijek se možete okrenuti internetu i
iskoristiti aplikacije koje generiraju nasumične riječi. Tako možete igrati Alias, Pictionary ili
pantomimu 🙂

– Slagalice (puzzles) – Ako nekim slučajem kod kuće imate slagalice, to je aktivnost koju definitivno
preporučamo. Zabavit će vas na dulje vrijeme, a po završetku će pružiti osjećaj velikog zadovoljstva i
postignuća. Uspješno izvršavanje zahtjevnih zadataka (ili onih dugotrajnih) pruža osjećaj olakšanja i
podiže samopouzdanje, a može potaknuti i lučenje dopamina – važnog neurotransmitera u regulaciji
pozitivnog raspoloženja.

– Sagradite tvrđavu – Jedna od omiljenih dječjih aktivnosti. Sve što vam treba već imate: jastuci,
popluni, deke, stolci… Kod ovakvih aktivnosti pustite mašti na volju. Božićne dekoracije mogu postati
ukrasi za tvrđavu, uz nekoliko kućnih biljaka i dekicu u njoj se može imati „vrtni’’ piknik, a možete
uvesti i kućno pravilo da se svatko ima pravo na jedan sat zavući u nju uz knjigu i znak „ne ometaj’’.
Nije bitno ako ste „odrasla osoba“, ovakva vas aktivnost može vratiti u djetinjstvo i probuditi neke
lijepe uspomene ili vratiti osjećaj jednostavnog svijeta koji ste imali kad ste bili dijete (bez obaveza i
problema). Ako imate djecu, ovo može biti odlična aktivnost u kojoj svi možete zajednički uživati.

Online kave s prijateljima – 21. stoljeće pruža nam jedinstvenu priliku. Napredak tehnologije
omogućuje vam da razgovarate s prijateljima licem u lice, iako je svatko u sigurnosti svojeg doma, bez
nepotrebnog izlaganja virusima. Usamljenost u karanteni nikad nije bila manja.
– Video igre – Isprobajte nove ili odigrajte neke stare. Opcijama nema kraja te se i ovo može pokazati
vrlo učinkovitim načinom da vam vrijeme proleti.

– Filmovi i serije – U slučaju da vam se još uvijek gledaju filmovi ili serije, a ponestalo vam je ideja,
nudimo vam širok izbor nekih od najboljih filmova koje preporučuju više-manje svi:

IMDb Top 250 Thriller Movies

20 Great Movies According To Movie Lovers

10 Utterly Thrilling Movies

The 20 greatest movies according to Quentin Tarantino

The 100 Greatest TV Shows Of All Time

– Pročitajte knjigu – Sigurno kod kuće imate nekoliko knjiga koje nikako da počnete čitati. Ako je
ikada bio pravi trenutak, onda je to sada. No ako i nemate knjiga, mnogo ih se sada besplatno nudi
online. Audio knjige su također dobra opcija. Jedino što trebate uložiti je slobodno vrijeme kojeg
vjerojatno imate na pretek. Čitanje će vam sigurno pomoći da barem neko vrijeme ne razmišljate o
svemu što se sada događa i istražite neke nove (možda malo manje tmurne) svjetove. Stranice s besplatnim knjigama:

BEK (besplatne elektroničke knjige)

  • 219 naslova u četiri biblioteke: „Online“, „Mali rakun“, „elektroDAF“ i  „elektroRI“. U okviru biblioteke „Online“ objavljuju se naslovi uglednih, višestruko nagrađivanih i/ili antologiziranih suvremenih hrvatskih autorica i autora. U okviru biblioteke „Mali rakun“ objavljuju se naslovi mladih i/ili još uvijek nedovoljno afirmiranih hrvatskih autorica i autora. U okviru biblioteke „elektroDAF“ objavljuju se klasici anarhističke misli, kako oni s književnim predznakom, tako i oni s teorijskim (biblioteka je pokrenuta 2007. u suradnji sa zagrebačkim DAF-om). U okviru biblioteke „elektroRI“ objavljuju se pjesnički i prozni naslovi suvremenih riječkih autorica i autora, kako onih afirmiranih i nagrađivanih na lokalnoj i nacionalnoj razini, tako i onih mladih i/ili još uvijek nedovoljno afirmiranih, a pokrenuta je uz financijsku potporu Grada Rijeke.

Free eBooks – Project Gutenberg

  • Online knjižnica s preko 60 000 besplatnih eKnjiga. Izaberite između besplatnih epub i Kindle eBooks formata, skinite ih ili čitajte online. Knjižnica sadrži najpoznatije primjerke svjetske književnosti, s naglaskom na starija izdanja za koja su autorska prava u SAD-u istekla.

Kreativne aktivnosti

– Crtanje – Nikad vam nije išlo dobro? Nema veze, nitko se nije rodio kao genij. Stara izreka kaže da je
talent ionako samo 10% uspjeha. Sve što vam treba imate. Ne znate odakle biste počeli? Početak je
uvijek najteži, ali ima načina kako krenuti. Možete izabrati neki crtež u kojem se želite dobro
izvježbati, crtati ono što vidite kroz prozor, autoportrete ili portrete prijatelja i ukućana, slike iz
mašte, nešto dosad neviđeno… Opcije su beskonačne.

– Antistresne bojanke – Ovaj oblik crtanja pokazao se jako uspješnim u smanjivanju napetosti i stresa,
kako kod djece tako i kod odraslih. Probajte obojati nekoliko crteža i vidjet ćete o čemu govorimo.

Naša kako si? antistres bojanka 🙂

– Napravite fotoalbum – Imate „mali milijun“ slika na mobitelu, laptopu, računalu? Odlično, sve ih
pregledajte. Vidjet ćete da je to odlična aktivnost za provođenje mnogo vremena na jako ugodan
način. Vratit će vam se uspomene na mjesta na kojima ste bili i ljude koje ste upoznali. Na slikama se
nalaze većinom lijepe uspomene, tako da ova aktivnost gotovo garantira ugodu i veselje. Samo
izaberite cjeline za koje želite napraviti album: osnovna škola, srednja škola, fakultet, putovanja,
obitelj, prijatelji, selfiji…

– Kuhanje – Da, definitivno, ako već niste onda što prije. Neovisno o tome jeste li svjetski poznati
kuhar ili tek početnik, uvijek ima recepata za isprobati. Poboljšajte svoje vještine u nečemu što vam
ionako treba svaki dan. Zaokupit će vas na dulje vrijeme, dati vam svrhu, zabavno je, fino miriši, a na kraju, kada završite, ispred sebe ćete imati odličan obrok koji ste sami napravili. (P.S. Pranje suđa
može biti naporno, ali i ono je još jedna od korisnih aktivnosti da vrijeme brže prođe.)

– Isplanirajte putovanje – Sada se možda ne može putovati, ali ova situacija neće trajati vječno. Uz
dobro planiranje možete uštedjeti mnogo novca na letovima, hotelima, restoranima i sl. Sigurno
postoji veliki broj destinacija koje želite posjetiti. Prolistajte turističke vodiče, odredite destinaciju,
nađite sve zanimljivo što se na toj destinaciji može posjetiti i probati.

– Popis želja – U engleskom jeziku poznat kao „bucket list“. U osnovi je to popis stvari koje želite
napraviti u svojem životu, a u ovom slučaju onih koje želite napraviti nakon što završi period
karantene i samoizolacije. Ovo su samo neke od ideja:

553 Bucket List Ideas to Do Before You Die

 

Aktivnosti protiv stresa

– Meditacija – Vrlo jednostavna aktivnost za koju vam je potrebno svega 5 minuta u danu. Pogledajte
nekoliko internetskih stranica ili videa s uputama na što sve treba paziti i spremni ste. Osnovni smisao
je ne razmišljati ni o čemu. Zvuči jednostavno? Pokušajte i slobodno podijelite svoja iskustva s nama.

– Čišćenje – Čišćenje je aktivnost koja zadovoljava neka osnovna bihevioristička načela. Svatko ga
može obavljati, rezultati su vidljivi vrlo brzo, možete si zadati neki dnevni cilj i ispuniti ga, a kada
završite dobivate neposrednu povratnu informaciju o svom uspjehu, a usto se broji i kao tjelesna
aktivnost. Također, velika je prednost što vraća osjećaj kontrole u život, naročito u ovako nejasnim i
problematičnim vremenima kao što je epidemija s kojom se sada suočavamo.

– Briga za sebe – Postoji velik broj aktivnosti kojima se možete baviti da biste poboljšali svoje tjelesno
i mentalno zdravlje.

Ovdje ćemo vam nabrojati samo neke, a na vama je da istražite što bi vam sve moglo pomoći (često
je to individualno):  Gledajte zalazak sunca, plešite kao da vas nitko ne gleda (jer to vjerojatno i jest tako),
pjevajte, promatrajte oblake, napravite masku za lice, napunite kadu i uživajte, uredite prostor u
kojem spavate (vrlo je bitno da se u njemu osjećate što je ugodnije moguće), spavajte redovito i
dovoljno dugo, igrajte se s kućnim ljubimcima, vježbajte, dajte imena biljkama u kući, otvorite zavjese
čim se probudite, pijte čaj umjesto kave, napravite nešto lijepo za drugu osobu, pišite dnevnik…

Nadamo se da smo vam uspjeli ponuditi dovoljno širok raspon različitih aktivnosti kojima se
možete zaokupiti u danima (ili tjednima) koji slijede. Ako i dalje budete imali pitanja o ovoj temi ili
prijedloge koje želite da podijelimo s drugima, javite nam se putem maila, Facebook-a ili Instagrama.

Za kraj bismo s vama željeli podijeliti dio govora koji je admiral McRaven održao na
Sveučilištu u Texasu, o važnosti slaganja kreveta:

„Ako svakog jutra složite krevet, obavili ste prvi zadatak u danu. To će vam pružiti mali osjećaj ponosa i potaknuti vas da obavite još jedan zadatak. Pa još jedan. Pa još jedan. Do kraja dana će se taj jedan obavljeni zadatak pretvoriti u mnogo obavljenih zadataka. Slaganje kreveta također će potvrditi činjenicu da su male stvari u životu bitne. Ako male stvari ne možete napraviti pravilno, nećete moći ni one velike. Ako slučajno proživljavate užasan dan, doći ćete doma i imati složen krevet. Koji ste vi složili. A složeni krevet vam pruža ohrabrenje da će sutra biti bolje.”

Post Author: Kako si?